lørdag den 27. december 2008

A Second Life Experimenet med 106 1L Ejendom Studerende

Så jeg er begyndt at planerne om at tage min 100 1Ls i Second Life næste semester, at se, hvad eventuelle forbindelser finder vi mellem traditionelle ejendomsret begreber (første besiddelse, negative besiddelse, FINDERS osv.) og hvad der sker i et virtuelt rum som Second Life.

Jeg er ikke alene i denne opgave. Seattle U. School of Law er utrolig støttende af dette eksperiment. Tyler Fox (IT) er super hjælpsom, og Rachel Goda, en 2L studerende er nøglen til hele forsøget. (Hun vil blive arbejdet med en uafhængig undersøgelse papir på viritual verdener såvel).

Så vil vi se, hvad der sker. Jeg regner med at blog om vores erfaringer her og på Center for Internet og Samfund på Stanford (se deres nye website på http://cyberlaw.stanford.edu/ og min blog der - på http://cyberlaw.stanford.edu/blog/elizabeth-townsend-gard )

Vi er netop begynder. Det skal være sjovt ... Jeg håber! Jeg forestiller mig, vi kommer med mange flere spørgsmål. Vi vil se, om vi finde nogen af svarene.

Ingen kommentarer: