fredag den 2. januar 2009

fourfour's 44 + grunde til at elske 2008 (Del 4 - 14-5 )

I'm udstationering dette senere i dag, end jeg har været fordi, uh, Nytårsaften blev i nat! Godt nytår! Lad os nu få politisk.

Grund nr. 14 - Fordi John McCain sagde "kusse" på TV

Det er som musik i mine ører! I ramme alvor, jeg tror jeg har set dette mere end Beyond the Valley af Dukker på dette punkt. Vil, mere end 100 gange! Det er meget lettere at gøre det med denne video, da det er cirka en time, 59 minutter og 57 sekunder kortere end min favorit film nogensinde, men stadig: min kærlighed til denne er større.

nr. . 13 - Fordi Clay Aiken Endelig fortalte os, hvad vi allerede vidste,

 Clay_aiken_cover

I årevis jeg seethed om Clay's uvilje til at anerkende hans seksualitet, blot fordi en person, der har rørt så meget af Middle America i alle dens flag-vinke, syre-vasket, angiveligt homofobisk pseudo-herlighed kan ændre en masse sind ved blot at komme ud. Så han gjorde det, og jeg var ikke vred længere. Jeg bryder mig ikke, at det tog ham så lang tid (faktisk Jeg vil hævde, at hans fødder-trække kan have været en uafvidende politisk værktøj i sig selv ) - i dag har jeg intet andet end respekt for denne fyr.

Nej 12 - Fordi der var så meget Diskotek at score et år, så homoseksuelle

Disco_2008 A

Hver gang jeg tænker over, hvordan Diskotek var angiveligt dræbt (ved mistanke om gay-bashing, ikke mindre), jeg er begejstret for, hvor meget af dette lort er stadig cranked i så mange forskellige stilarter. I 2008, Diskotek var mere levende end nogensinde (takket især til et par mainstream pop og R & B permutationer). Jeg ønsker ikke at få alt for specifikke her siden jeg føler en Disco 2008 mix kommer, men jeg vil afsløre min Top 5 spor af genren fra i år:

5. Den Haan - Night Shift
4. Database - Dance Ligesom 107
3. Dolle jolle - Baleariske inkarnationen Mix (Todd Terje's Extra Doll Mix)
2. Maja - Hvis du Love Me Tonight
1. Polygami Boys - Black Flower

hæderlig nævne går til the Utah Saints remix af pigers højt's" The Loving Kind. " Det er ikke strengt Diskotek (det er mere som den mest intenst Eurohouse produktion nogensinde - alvorligt, det er ligesom artfully Euro og dermed øje-blowing), men sangen ikke ville have været mulig uden den.

Nej 11 - Fordi Rude 66 levet op til og gik ud over deres navn

 Rude_66_sadistic_tendencies A

klart, dans musik er en singler genre (selvom der i denne økonomiske og teknologiske udvikling, hvad er ikke?). At enkelt-arity er særlig udtalt i forbindelse med handel med retro danse musik, da disse Italo eller Chicago "klassikere" they're eftersnakkeri var ofte engangstændere ting fra kunstnere, der har aldrig hørt fra igen. Så mange af dem var singler kunstnere, fordi de ikke engang komme så vidt som et album! Og selvom du acceptere dette som en fan af dansemusik, når en stor dance album kommer, føles det som umuligt som magi. Golden Bug, Mr. Oizo og Heartbreak frigivet meget god dans album i år, men Rude 66 udløst en bestemt klassiker. Sadistiske Tendenser dabbles i en række forskellige subgenres (Italo, elektro, EBM, dutte techno, syre), der er forenet af titular koncept. Det tematiske nastiness siver ud i hypnotizing en Chicago skramlekasse at træk en kvinde beskriver hendes forening med en seriel morder ( "forfærdet), robovoices gentage sangen titel" Blod er Blood "og statiske-caked Italo, der er uhyggelig i egen ret, uanset vejret ( "The Thousand Year Storm"). Albummet er som udnyttende som et 70'erne film score, med hver slagredskaber hysse og røverkøb opsporingsudstyr potentielt dødelige. Det er virkelig helt butch ... for dansemusikken.

nr. 10 - Fordi Videogum var født

jeg alvorligt kontrollere dette site like it's HuffPo i oktober. Jeg vil være misundelige på Lindsay og Gabe's evne til at være så sjovt så hurtigt på kommando, men jeg er alt for travlt med at blive underholdt.

nr. 9 - Fordi Joseph Julian Soria blæste i mit liv

Joseph_julian_soria_blow

eller i det mindste min pop-kulturelle liv. Haywood Jablowme, ja.

Joseph_julian_soria_hamlet2_4 A

Joseph_julian_soria_hamlet2_1 A

Joseph_julian_soria_hamlet2_3 A

Joseph_julian_soria_hamlet2_2 A

 Joseph_julian_soria_hamlet2_8 A

I'm dette tætte for at starte en fanklub. Denne fyr bringer ud Det swooning teenage pige i mig.

(Og ja, det er den anden Hamlet 2 reference på denne liste. Jeg elskede det, så hvad?)

Nr. 8 - Fordi Erykah og Nas gjort protest musik forbrugsaktiver

 Erykah_nas A

I et år, når den politiske følte især personlige, Erykah Badu's New Amerykah Part One (4th World War) og Nas' Untitled disk var ærlig i stedet for opportunistiske. Selvom hverken gjorde særligt godt på diagrammer, virkelig det gjorde? Være pisset fanden off om racerelationer i'08 gav Nas den slags fokusere han tilsyneladende behov for at foretage en konsekvent stor album (hans diskutabel første siden hans debut), mens Erykah forlod os hængende i en tyk tåge af lyd, pining for dette sæt's efterfølger (på tidspunktet for Del 's release, del var indstillet til jul - det er endnu at se dagens lys og info om det er ringe ). Kom tilbage folkens - vi har brug for mere sandheden!

nr. 7 - Fordi PREMIERER sagde: "9000 penises"

Hysteri blev hysterisk, takket være Oprah. De Følgende er, hvad jeg skrev om denne skelsættende begivenhed for Emily Gould 's " Screens "projekt i New York Times Magazine :

"Han har det ikke tilgive. Han ikke glemme. Hans gruppe har over 9000 penises og de er alle voldtage børn, "sagde Oprah nøgternt på 19 september episode af hendes talkshow, genudlægning en tilsyneladende prale nogen havde lagt ud på hendes vise's officielle opslagstavle. Unbeknown til Oprah, noten reeked af bogusness. De "ikke tilgive"/"glem ikke" er en del af den kaldende kort af kinda-sorta e-terroristgruppe Anonym, og" 9000 "er et ofte gentaget og helt boneheaded Internet tesen rippes fra en episode af Dragonball Z . Oprah, du ser, fik pwned.

Du kan ikke rigtig bebrejde hende for ikke se skriften på bordet. Det var en glimrende illustration af ikke bare en generation hul, men et medie canyon at Oprah klart har ikke tid til - en engangsforanstaltninger akavet shoutout og nogle promo klip lagt ud på YouTube udtagningsrettigheder, Harpo Productions rutinemæssigt razziaer webstedet for enhver smuglergods klip fra hendes show. Og hvad der startede på internettet arbejdede bedste på internettet. A 42-sekunders uddrag af denne episode af Oprah læser styres besked rev via YouTube som en Dragonball, tråddug over 1 million visninger, før det var naturligvis yanked *. Det opfostrede utallige techno Remixes og mash-ups i fejringen af Oprah's manglende cyber-kyndige.



Det er nemt at være Charmed ved sådan en fejl, når det er skilt fra de meget konkrete, alvorlige led i et vist segment om pædofili. Fordi det i sidste ende, om du pleje eller kender Anonym eller Dragonball Z , Oprah sagde: "9000 penises" på hende vise og hun sagde det med overbevisning.

Note: I den tid, da jeg skrev dette, yderligere, bestemt-at-være-slettet klip som den ovenfor er blevet indsendt.

Dette stykke af vejen, blev afvist af Emily's redaktør for bange for, at 90 procent af publikationen publikum ville finde det "uforståeligt". Dette er derfor, jeg ikke freelance.

Nej 6 - Fordi ohnotheydidn't fortsatte sin verden (wide web) dominans

Ohnotheydidnt A

Du kender klich?der går, ", medmindre de har sagt, du er homoseksuel, er du ikke en"? Tja, medmindre ohnotheydidn't har sagt, du er varm, er du ikke. (Og jeg mener "hot" at henvise til spørgsmål fysiske og faglige). That's hvordan jeg se mine mest pålidelige kilde til mainstream pop kultur dissektionsprøver, som jeg udviklet en vane for kontrol så ofte før i 2008, at jeg blev mere af en pervers end en Lurker. Det er ikke til at sige, jeg tager det som evangeliet - der er for meget Kathy Griffin kærlighed til min smag (jeg mener Griffin GIF, alvorligt ?), Og den opmærksomhed helliget uanset all-time liste uanset Internet røvhul føles som gør kan maddening. Still, for springet informativeness, bredde i indhold og efterfølgende kommentar, intet online nogensinde kunne gøre, hvad ONTD virker bedre. Y/y?

Nej 5 - Fordi Surkin lært os hvordan man rave igen for første gang

Sammenlign min Saunderson-hilste foretrukne spor af året, Surkin's" White Knight To, "til en anden Inner City sund-både, Hercules & Love Affair's" du tilhører "(teknisk set en rip-off af Landlord's" I like it , "som var en rip-off af " Gode Liv ," gør det til et rip-off af et rip - off, hvilket gør mig nauseated) og forskellen i kvalitet springer ud. Sidstnævnte er en Regummieringsvirksomheden for børnene, der er for ung til at vide, at selv Surkin arbejde henseender Kevin Saunderson's Sonic id? nok til at indarbejde dem i en ny kontekst. Mens Hercules spor er (formentlig) bedre, hvis du ikke kender kildematerialet, Surkin's er bedre, hvis du gør. "White Night To" er alt opstemthed. Du ved, hvordan under Pivot spørgeskema del af Inside the Actor's Studio , det sidste spørgsmål er altid, "Hvis Gud findes, hvad ville du gerne høre Gud sige, når du ankommer til den Pearly Gates?" Tja, jeg ved ikke præcis, hvad jeg gerne vil have Gud til at sige, men jeg ved, at jeg gerne vil have ham til at sige det i det hakkede-up-stil "White Knight To" vokal. Lyder som himlen for mig allerede.

Kun fire mere!

Ingen kommentarer: