søndag den 8. marts 2009

Cesar Ost

 tre år siden en mand ved navn Cesar kaldte mig at sige, han ønskede at være en cheesemaker. Jeg må sige, det sker en masse. Folk får det i hovedet, at blive en cheesemaker er en romantisk livsstil fuld af Rigdom og berømmelse, og så ringe til mig, kun at have mig sprænge deres boblen ved at fortælle dem det er et stort arbejde for ofte ringe løn.
Så det er, hvad jeg fortalte Cesar og hans kone, når jeg mødte dem for tre år siden. Der for nylig immigrated fra Mexico, Cesar haft en passion for at gøre ost ligesom han gerne spist i sit eget land. Jeg kan huske at fortælle ham, han ville have til at gå i skole, får hans cheesemaker's licens, og derefter internere med nogen til 240 timer, hvis han ønskede at gøre cheese.�
Det virkede som et langt skud.
Og så i sidste uge, Cesar kaldte mig igen. "Kan du huske mig?" sagde han til mig på telefonen, og med det samme, jeg vidste det var Cesar. Det viser sig, han gik tilbage til skolen, han arbejder sammen med en licens cheesemaker, og han er nu at sælge sin egen ost under eget label: Cesar Ost.
"Husk, at du fortalte mig at gå tilbage til skolen? Husk, at du sagde, at det ville være et stort arbejde? Tja, her er jeg, "Cesar fortalt mig. "Jeg laver ost."
Og han giver rigtig god ost. Hver tirsdag fra 6 om morgenen til 4:30, Cesar rejser fra sit hjem i Random Lake, Wis. til Roelli Ost nær Shullsburg og gør ost. Det er til salg på Roelli Ost opbevares, samt Piggly Wiggly i Cedarburg, og et par andre lidt ost butikker i området.
Min favorit er hans hånd Udspændt String Oaxaca Style Ost - det er strengen ost vejen snor ost skulle være. Yum. Cesar er også gøre Queso Fresco og Quesadilla Con Chile Rojo (med rød peber). Den Queso Fresco er godt på salater, tacos og tostadas.
Jeg spurgte Cesar hvis være en cheesemaker var alt, hvad han håbede, det ville være, og han sagde udtrykkeligt svarede ja, bortset fra �n ting - når han giver og sælger ost at hans venner og kolleger på hans dag job i Random Lake ingen, der mener, at han faktisk håndværk it.�
"Jeg tager ost hjem og ingen tror, at jeg gør det," siger Cesar. "Jeg har brug for dig til at skrive om mig og sætte et billede af mig strækker min ost på din blog - den måde vil folk vide med sikkerhed, er det virkelig mig."
Er ikke noget problem, Cesar. Her kan du gå. Jeg ønsker Dem alt godt i din fremtid ostefremstilling!

Ingen kommentarer: