onsdag den 3. juni 2009

At afholde en HÅNDTØRRERE

Den første dag i vinteren [ifølge en sæsonbestemt foreskrevne fordeling af tid baseret kalender], og det føles som vinter. Ikke længere er træer dækket i orange og gule blade - de er nu strippet filialer venstre entwined og udsat for, et absolut rammerne af skeletale stadig svæver mod grå himmel. Styrke og filigree spiller mod hinanden. Og himlen er grå. Kedelige grå. Hvor solen forsøger at bryde igennem, og art gør, men så huder igen, dypning temperaturen.

En tid til vinter frakker til at komme ud og hals, der skal pakkes ind i strik. Varme bade efter et løb. Varm chokolade efter svømning for børn. Og måske ekstra lag i sengen. En ven spørger altid mig, hvad jeg vil gøre næste .... og jeg er fristet til at sige et quilt. Men jeg ved Jeg bliver influere af blødt legetøj i øjeblikket. Noget hurtig og enkel, og noget at give til nye babyer bliver født. En bekræftelse af liv. Og farve, jeg tror jeg har brug for farve på denne baggrund. Kontraster - det er altid om kontraster.

Og for os vil det også være tid til familien og til at holde en hånd, holde den varm, og kærlighed.

Ingen kommentarer: