lørdag den 31. oktober 2009

Stoette Optagelse af en Alt-Transit Alternative

Af Marc Korman.

Tidligere på sommeren, Action Committee for Transit (ACT), en organisation, jeg er medlem af, har udsendt en al-transit alternativ til I-270/US 15 multimodale korridor projekt, populært kendt som en udvidelse af I - 270 og opførelse af korridoren Cities Transitway. Forslaget har hjulpet anspore debatten om, hvorvidt vi har brug for at udvide motorvejen, og hvor meget vægt amtet og staten bør sættes på gennemrejse.

Da Adam skrev i sidste måned sendte senator Brian Frosh et brev til guvernøren opfordrede ham til at tilføje undersøgelse af al-transit alternativ til Maryland Department of Transportation arbejde på I-270/US 15 multimodale korridor projektet projekt. Senator Frosh blev forenet på det brev, som senatorer Madaleno, Lenett, og Raskin. Medlemmer af House of delegerede var enige med ACT og senator Frosh og sendte deres eget brev fremme en all-transit alternativ tidligere i september, som Adam udstationeret.

Ingen er bedre til at knuse de numre, end Adam, men efter min mening hans karakteristik af Senatet brev som "tåbelig" var en dårlig tillægsord til at bruge. Jeg tror alle de folkevalgte, der har underskrevet den alle-transit alternativ brev enig med Adam, at amtet bør være forsigtige med at foreslå de ikke er interesseret i transport midler. Derfor er det er en god ting, ikke en dårlig ting, at disse breve blev sendt, når de var. Enhver handling på I-270 korridor undersøgelse er år væk, og ingen beslutninger er blevet gjort endnu. Hvis dele af al-transit alternativ vil være inkluderet, disse betragtninger skal tages højde for nu.

Adam også rejst en vis bekymring over ACT's metoder til at fremme en alt-transit alternativ. Som det bedste jeg kan fortælle, kunne de fleste af Adams konkrete indvendinger være opfyldt, hvis staten ville studere ACT's forslag. Om transitten muligheder kunne passere Federal Transit Administration's Omkostningseffektivitet Index (CEI) er et spørgsmål, at undersøgelsen kan bidrage til svar, og jeg tror ikke, vi skal påtage sig Svaret er ikke uden yderligere undersøgelser. Som en side bemærkning kan Feds 'nuværende overreliance på CEI skal til enhver tid ændres af Obama Administration og forblive i overensstemmelse med den gældende lovgivning, der omfatter andre faktorer, når man overvejer transit finansiering. Kongressen kunne også reformere loven til støtte for regeringens fokus på forsendelse.

Spørgsmålet om, hvor meget de projekter inden for al-transit alternativ ville koste, er også dem, staten undersøgelse kunne besvare. ACT's nuværende tal er baseret på arbejde udført af 2001 Transportation Policy Task Force, men opdateret og mere detaljerede oplysninger om omkostninger kunne afgøres ved en statslig undersøgelse. Adam rette påpeget, at Purple Line modstandere investeret i en tredjepart undersøgelse, men det var først efter at have forsøgt at overbevise staten til at studere deres foretrukne løsning først.

Adam's endelige vurdering, at ACT bør bruge downsides til I-270 ekspansion såsom øget forurening og negative virkninger på skove og vådområder er en smule forvirrende for mig. Første, ACT's mål er ikke blot at torpedere I-270-projektet. Deres mål er at fremme transit i amtet. For det andet bør vi ønsker modstandere af projekter til at tilbyde fornuftige alternativer og ikke kun negative udtalelser fremsat af forslag.

Hvis Adam mener det alvorligt med hans bekymringer, bør han støtte bestræbelserne på at tilføje en all-transit alternativ til I-270 undersøgelse. Faktisk bør man interesseret i at finde den bedste løsning for I-270 trafikken omfavne den undersøgelse, så tidligt i processen.