lørdag den 14. august 2010

Butiksfacade tab

Det er ikke svært at gå den kommercielle gader i Chicago og find nylig ledig butiksfacader, deres tidligere beboerne ofre for Great Recession. Økonomien i de sidste par år har krævet flere lokale og personlige favoritter. Den lille ur butik og guldsmed, at når der drives ud af stueetagen af denne Lincoln Square Flatiron, for eksempel, forsvandt i 2009.






Rundt om hjørnet, forsvandt den langvarige Meyer Delikatesse i 2008, sammen med sine to fantastiske neonskilte.





Denne historie har en happy ending, selv om. Den plads er blevet fuldstændig renoveret af en boutique købmand, tilføjer en anden historie og en smuk ny facade.



Og indenfor, har monteret tegn tilbage, nu hænger stolt i spidsen for en ny trappe. Jeg næsten gjorde en backflip, da jeg så det - det er en vidunderlig repurposing af en vidunderlig smule neon.



Mit eneste klagepunkt er, at butikkens deli er faktisk til venstre. Og nedenunder.


Måske er min favorit bagbelyst plast tegn forsvandt med lukningen af Rogers Park afgang fra Dulcelandia mexicanske slikbutik, en lokal kæde.




De mest arkitektonisk alarmerende tab Erickson juvelerer. Denne Andersonville butiksfacade features et slankt sort Vitrolite facade, elegant indgraveret med virksomhedens navn og signatur-produkt, kombineret med en dejlig neonskilt og ur reklame Omega ure. Dating fra 1940'erne, renovering, der har oprettet denne slanke kommercielle plads er tilstrækkeligt uklar, at ikke engang AIA Guide kan identificere en arkitekt eller eksakte dato.




Besat - 2007


Ledige - 2010



I erhvervslivet mindst siden 1924, blev Erickson juvelr stadig åbne i 2007, men lukket ved udgangen af 2009. Meget til min store beklagelse, jeg aldrig fotograferet neonskilt, mens det var i drift, og det ville tage en usædvanlig oplyst og turde lejer til at forlade virksomheden specifikke facade intakt.