mandag den 23. august 2010

Easy Come ... Easy Go ....

Nem at komme, let go ... når titlen på dette indlæg poppet i mit hoved var det strengt anlæg relateret. Derefter, mens du skriver det i jeg indset, at det kunne anvendes på så mange ting i mit liv lige nu.

Nogle planter er lette at finde, nem at passe, men også nem at gå. Disse billeder er taget i 2006, og nogle af disse planter er ikke længere i min have. Ved indledningen skud du se den lilla blade Blærespiræa 'Diablo', er det nu et monster, meget større end jeg havde planlagt for, men sådan en vidunderlig busk at det stadig er i dette spot. Til højre er Baptisia 'Screaming Gul' en anden favorit, der er her stadig. Men hvad er det i forgrunden? Alliums at faldet år efter år, og jeg ved med sikkerhed, at ikke én blomstrede i år. How'd at ske?

Stachys monnieri er en top 10 stauder i min have. Jeg har en vidunderlig pink sort jeg købte for mange år siden i en lille gryde på Franks Nursery. Det har været delt, og genplantes hele min ejendom, så da jeg så den lilla sorten »Hummelo» Jeg troede, det var et must have.

Desværre »Hummelo 'svandt ud næsten med det samme. Nu ved jeg ikke vide, om det er noget, der var galt med enkelt plante jeg købte. Hvis jeg husker rigtigt, købte min ven Kim det på samme tid, og hendes stadig voksende fantastisk. Hvad nogensinde var det dog, «Hummelo 'er ikke længere i min have, men jeg ville helt sikkert prøve det igen.

Dette foto er ikke den bedste, jeg ved ikke engang, hvad anlægget i centrum er ... Jeg kan gætte det Gaura. Jeg har prøvet Gaura mindst 4 gange, aldrig haft det tilbage. Måske er det lide basisk jord, min jord her er helt sure. Har nogen af jer haft held med dette anlæg kommer tilbage? Nogen tips?

Der er selvfølgelig den enårige og sarte planter, at jeg elsker et år og endnu aldrig synes at få igen i de kommende år. I 2006 min have var på tour, og over 600 mennesker kom igennem her i en uge. Jeg har tilføjet 5 eller 6 potter af Dahlia 'biskop Llandorf «, som måske ikke ophidse Dahlia samlere, men begejstret mig fint med det mørke lilla løv. Hmmm, nu er jeg ikke engang sikker på navnet ... måske var det Earl af noget?

Stadig, så spændende som denne Dahlia var, gjorde jeg ikke grave rødderne og aldrig købt en anden. Gad vide af vidundere ...

Sidst men ikke mindst, er det ikke bare planter, der passer til let kommer, let gå kategori. Stirre bolde var en lidenskab for mig, men uanset hvor omhyggeligt jeg placere dem, noget, vind, nedskudte filialer, Calie-the-wonderdoodle, noget kom og brød dem.

Ser mit soveværelsesvindue lige nu ser jeg hvad der ligner en stirrede bold i denne samme sted. Kom tættere selv og du vil finde det en bowlingkugle. Bowling Balls er meget mere hårdføre i min zone 6 haven, og det er en kendsgerning!

I dag var min første fridag i en uge og min \ "til at gøre \" liste er lige så lang som min arm. Helt i toppen af det var \ "blog \". Det er dejligt at finde tid til at være her!

Melanie