lørdag den 2. maj 2009

Den taeppebanker Bike Project Del: dekonstruktion

For et par uger siden fandt jeg en tæppebanker cykel i papirkurven. Jeg snagged det og besluttede at genopbygge dette historisk artefakt. Det er en Nishiki, som er et anstændigt gøre cykel bestemt værd at reparere. Det er med uslebne form nu, men det har potentiale. Men før du kan opføre, skal du dekonstruere.
Denne cykel er så beskidt og har slået op, at jeg er nødt til at fjerne alle komponenter for at rense dem og rene rammen. Her er den forreste derailer. Bare en tanke, men jeg tror, det skidt er forringe ydeevnen.
At fjerne håndsving, fjern beholde bolte med en sokkel skruenøgle. Justerbar wrenches og tænger ikke vil være i stand til at få adgang til forsænket bolt. Det er også nyttigt til at fjerne de pedaler før fjerne håndsving som du vil have mere indflydelse, når de er sluttet til cykel. Husk, at den rigtige pedal trådene normalt, men den venstre tråde uret. De fleste pedaler har flade pletter for en skruenøgle til vejgreb, men nogle har kun et smalt bånd, der kræver en særlig pedal fjernelse skruenøgle. Andre pedaler har en Allen-tasten på pedalen aksel for afhentning og installation. Glem ikke at holde styr på den måde trådene igen så du dreje pedaler i den rigtige retning.
Et specielt krumtappens trække værktøjet bruges til at fjerne krumtappens arme. Hovedsagelig værktøjet tråde i håndsving og derefter en bolt er skruet ned på bunden beslag spindle derved fjerne håndsving. Krumtappens pullers er omkring $ 15 og evigt. De er vel værd investering!
Tjek, at snavs og pinged stål.
Tre af de cantilever bremser kom ret off men på den fjerde, en af de bushings kom løs og vil ikke slide off bremsen post. Med ingen anden mulighed, jeg jorden ud bøsning med en vinkel mølle, og det gled ret off.
Efter timer med at fjerne snavs og slim med en citrus Degreaser og en tandbørste, jeg havde en ramme og sæt komponenter, der så nogenlunde præsentable! Jeg får brug for at tilføje nogle komponenter fra andre cykler og erstatte nogle sliddele, men jeg vil være i stand at redde mange af disse dele.
Tag et kig på at ramme! Lidt mindre grov søger end før.
Før du maler, kan du prime. Jeg er ikke sandspredning denne ramme ned til metal, fordi det er en tæppebanker cykel og det er ikke det værd tid eller kræfter. Plus jeg ikke ønsker at gøre denne cykel ser også dejligt, fordi det vil kun gøre det til et varmere målet for tyvene. Bemærk at du ikke kan springe rengøring og affedtning skridt og lige prime eller maling, fordi det fedt vil forhindre malingen fra bindelag til metal. Langs disse linjer, uden primer, malingen vil ikke obligation med rammen næsten lige så godt, og vil du ikke være tilfreds med resultaterne. Priming er en nem skridt, som vil øge det endelige produkt, selv om du genopbygge en tæppebanker cykel og er ikke så bekymret for æstetik.
Undersøg denne grundes ramme. Ikke dårligt i forhold til, hvordan jeg fandt det.
Stay tuned for genopbygningen fase. I'm going at genopbygge den nederste bøjle og headsettet, sætte et lag maling på rammen og igen og kalibrere alle komponenterne. Kan ikke vente med at tage dette for et spin!

Ingen kommentarer: